Wspólny Język 99 - licytacja klasyczna
1 12-14PC, układ zrównoważony lub 4414
("małe BEZ ATU");

15+PC, układ niezrównoważony z 5+ lub 4414;

19+PC, układ dowolny
("mocny trefl");

1 = 0-6PC (NEGAT) lub 7-11PC bez starszej 4-ki lub 16+PC bez starszej 4-ki
  • 1/ = 12-14PC 4+/
    • 2BA = 16+PC
      • dalej naturalnie (starsze 4-ki, młodsze 5-ki lub BA)
  • 1BA = 18-21PC zrównoważone
    • konwencja jak po otwarciu 1BA (STAYMAN itd.)
  • 2 = 15+PC 5+ bez starszej 4-ki
  • 2 = sztuczny fors do dogranej
    • dalej naturalnie (starsze 4-ki, młodsze 5-ki lub BA)
  • 2/ = 15+C 4+/ (INWIT do dogranej)
  • 2BA = 22+PC zrównoważone
    • konwencja jak po otwarciu 1BA (STAYMAN itd.)
  • 3 = 15+PC 6+ bez starszej 4-ki
  • 3 = 15+PC 6+ bez starszej 4-ki
1/ = 7+PC 4+/
  • 1 = 12-14PC 4
  • 1BA = 12-14PC zrównoważone, bez starszej 4
  • 2 = 15+PC 5+
    • 2 = sztuczny fors do dogranej
    • inne - naturalnie (starsze 4-ki, młodsze 5-ki lub BA)
  • 2 = (ODWROTKA), forsuje do dogranej i oznacza silne otwarcie 17+PC i 3+kartowy fit
    • odpowiadający licytuje w/g schematu: 4 karty do 10PC, 4 karty od 11PC, 5-5, 6-6
  • 2/ 12-14PC 4/
  • 2BA 18+PC zrównoważone
  • 3/ 19+PC i 6/
1BA = 7-10PC zrównoważone bez starszej 4-ki
2/ = 12PC+ i 5+/ - fors do dogranej
2/ = 15+PC i 6+/ - fors do dogranej
2BA = 11-12PC zrównoważone bez starszej 4-ki (INWIT do 3BA)
3/ = 9-11PC+ i 6+/
3/ = 7+/ z mocnymi honorami (nie autosplinter jak w N.W.J.!)
3BA = 13-15PC zrównoważone bez starszej 4-ki
1 12-18PC, 5+ lub 4441 z 4

12-14PC, 4 i 5

1/ = 7+PC 4+/
1BA = 8-10PC zrównoważone bez starszej 4-ki
2 = 12+PC i 5+
2 = 6-9PC i 4+ bez starszej 4-ki
2/ = kolor 6+ kartowy i fors do dogranej
2BA = 11-12PC bez starszej 4-ki
3 = kolor 6+ kartowy i fors do dogranej
3 = 10+PC i 4+ (INWIT do dogranej)
3BA = 13-15PC bez starszej 4-ki
1
1
12-18PC, 5+() 1BA = 7-11PC bez fitu
2/ = 9-11PC 6+/
  • 2() (podniesienie) = 11-13PC i dograna nie wychodzi
  • inne = naturalnie - forsują do dogranej
2() 6-10PC fit 3+()
  • 3() = inwit do dogranej 4()
  • 2BA = forsuje do częściówki 3()
2BA 13+PC i fit 3+()
3() inwit do dogranej 4() z fitem
1BA 16-18PC,
układ zrównoważony dopuszczalna młodsza piątka, dopuszczalny jeden dubel z minimum damą
2 pytanie o starsze 4-ki (STAYMAN) - pytający musi mieć 4+/
  • 2 = brak starszej czwórki
  • 2 = 4+ i być może 4+
  • 2 = 4+
2 = transfer na (JTB, mały TEXAS) -> odpowiedź 2 (3nadwyżki)
2 = transfer na (JTB, mały TEXAS) -> odpowiedź 2 (3nadwyżki)
2 = 6+ transfer na lub inwit do 3BA
  • 2BA = 16PC (minimum)
    • 3 = 6+ sign-off
    • inne = fors do dogranej
  • 3 = nadwyżki
    • dalej naturalnie
2BA = 6+ transfer na
3/// = 5-4-3-1 z singlem (!) w kolorze licytowanym
4 pytanie o asy (GERBER)
4 = 6+ transfer na (TEXAS) bez szans na szlemika
4 = 6+ transfer na (TEXAS) bez szans na szlemika
2 11-14PC, 5+ i czwórka / lub

6+ (PRECISION);

2 = 9+PC pytanie o układ
  • 2/ = 4/
  • 2BA = 6+ bez singla z boku
    • 3
  • 3 = 6+ z singlem z boku
    • 3 pytanie o singla
  • 3// = 14PC i 6 i 4//
  • 3BA = pełny(!) kolor treflowy (AKDJ...)
2/ = 5+/
2BA = 12-13PC zrównoważone
3 = sign-off
3// = 6+// forsuje do dogranej
3BA = 14-15PC zrównoważone
2 6-10PC, układ 5+ i 5+ z jedną lub dwiema starszymi piątkami (WILKOSZ); 2/ = 3+/ i nie ma szans na dograną
2BA - pytanie o kolory (forsuje do dogranej):
  • 3= i /,
  • 3= i ,
  • 3= i ,
  • 3= i
    • po pokazaniu zalicytowanie 3 w pokazany starszy, 3BA i 4 w pokazany starszy to sign off;
    • 4 w pokazany młody uzgadnia ten kolor i wzywa do cue-bidu;
3 = 6+
3 = fity w kolorach starszych - inwit do dogranej
  • pokaż kolor starszy
2 6-10 PC, 6+ (słabe dwa) 2 = pytanie o singla (inwit do końcówki)
2BA = 5+ forsuje do odpowiedzi
3/ = 5+/ forsuje do odpowiedzi
3 = blokuje przeciwnika
2 6-10 PC, 6+ (słabe dwa) 2BA = 5+ forsuje do odpowiedzi
3/ = 5+/ forsuje do odpowiedzi
3 = blokuje przeciwnika
4 = sign-off
2BA 6-10 PC, 5+ i 5+
czyli dwie młode piątki
3/ = sign-off
3 = pytanie o singla (renons)
  • 3 = krótkie
  • 3BA = krótkie
  • 4/ = 6+/
3BA = sign-off
4/ = inwit do dogranej
3
3
3
3
7-11 PC i minimum
7/// (BLOK)
wkalkulowane ryzyko wpadki
ze zwróceniem uwagi na zapis po- i przed partią
3BA 7+ lub 7+ w pełnym kolorze (AKD), bez bocznego dojścia